
Вислів англійського філософа Ф. Бекона «Знання – сила», яке стало крилатою фразою, є в даний час, мабуть, значнішим, ніж раніше. Зокрема, коли мова йде про вивчення нових мов. Безсумнівно, чим ґрунтовніший у людини багаж знань іноземних мов, тим значнішими є його шанси досягти поставленої мети, досягти успіху в житті.
З цієї причини у багатьох батьків з’являється бажання якомога раніше віддати своїх дітей до школи, а можливо, на курси іноземної мови , або ж намагаються навчити їх цьому самі.
В даний час ведеться чимало суперечок і міркувань про те, чи резонно вивчати мови з дитинства або все-таки правильніше почекати з цим до шкільного віку. Є прихильники та опоненти вивчення іноземних мов з раннього віку, тому це питання поки що не має однозначної відповіді. Опоненти вивчення нової мови змалку стверджують: для того, щоб діти могли ефективно засвоювати англійську мову, у них достатньо правильно має бути сформовано мову їхньою рідною мовою. Крім того, за словами вчених, у маленьких білінгвів відсутня мовна домінанта, у зв’язку з чим ці дітки часто підмінюють деякі слова з однієї – словами з іншої мови.
Разом з тим, як зазначають вчені, малюки, які з 3-х років почали навчатися іноземної мови, надалі вільно спілкувалися і рідною та іноземною мовами і рідше стикалися з проблемами у навчанні, порівняно з їхніми ровесниками, які раніше не вивчали мови.
Приймати рішення, чи потрібно Вашому синові або дочці починати вчити якусь із іноземних мов змалку, доведеться Вам, тому що Ви знаєте своїх дітей краще за всіх і тільки Ви можете будувати плани на їхнє майбутнє. А Вашим діткам заняття мають приносити радість – це найважливіше!
Більшість батьків мріють про те, щоб їхні малюки вже у трирічному віці якомога більше знали та вміли. Щоб їхнім чадам було легше надалі, на думку тата і мами, вони визначають своїх дітей на всілякі курси для отримання ними максимуму різної інформації. Чи надає це реально підтримку? Насправді нічого істотного з цього не виходить. Тим самим, звичайно, можна викликати у малюків опір, і батьки отримають протилежний ефект. Кожен з нас може згадати, як нам не подобалося в дитинстві те, що наші батьки ставили нам обов’язок виконувати!.. І за першої ж можливості позбутися, наприклад, ненависних уроків з сольфеджіо, ми раділи надзвичайно.
Щоб не пробудити у Ваших малюків неприязні до занять, які потрібні та приносять користь, за Вашими поняттями, не варто нав’язувати їм свій погляд. Надайте можливість дітям самим зробити вибір, чим вони хотіли б займатися. Уважно спостерігаючи за своїми малюками, Ви зможете виявити чимало цікавого та примітного: діти самі підкажуть, що їх приваблює і що їм цікаво, які у них є здібності.
Вам просто необхідно зрозуміти головне: щоб у майбутньому досягти успіхів, Ваші діти зовсім не обов’язково повинні стати, наприклад, відомими дипломатами, впливовими політиками, юристами чи банкірами. І не варто Вам чи не з пелюшок шукати у своїх малюків якісь обдарування або рідкісні здібності. До цієї дилеми слід ставитися стримано, філософськи – і користь буде значнішою. Кожна дитина по-своєму талановита; а разом з тим, далеко не всі таланти та здібності можна виявити з дитячих років. Так що Вам необхідно запастися терпінням і сприймати Ваших малюків такими, якими вони є.