
Зосереджена увага.
Коли працівник стає до верстата або водій сідає за кермо, вони повинні повністю зосередити увагу на своїй роботі, інакше один зіпсує продукцію, а інший може потрапити в аварію. Запущений верстат за нормальних умов не дозволяє розпорошувати увагу тому, хто працює за ним. Навпаки, під час навчання можна працювати і концентровано, і неорганізовано.
Зрозуміло, зосереджена увага під час навчання просто необхідна, оскільки за такої умови можна виконати майже вп’ятеро більший обсяг роботи, ніж працюючи неорганізовано. Отже, прагнучи працювати раціонально, не гаяти часу, виконати своє завдання швидше, необхідно навчитися концентрувати свою увагу.
Що цьому сприяє? Систематична робота та гарні навички. Звичка сідати на певне місце у певний час легко створює робочий настрій та сприяє концентрації уваги.
Однією з причин недостатньої зібраності може бути недостатня зацікавленість. Не скаржтеся, що матеріал Вас не цікавить, а, навпаки, поставтеся до нього позитивно, спробуйте знайти в матеріалі щось цінне, і Ви легко запам’ятаєте його, він стане для Вас цікавішим.
Заняття потрібно розпочинати з повторення пройденого. Згадуючи вивчене, відоме, Ви легше зосередите увагу, ніж починаючи з нового, ще не знайомого Вам. Не вивчайте того, чого не розумієте, оскільки увага обов’язково розпилюватиметься.
Коли ж якийсь предмет Ви навчаєте вже тривалий час (кілька годин), але відчуваєте, що ніяк не можете зосередитися, треба його замінити.
Для того, щоб підтримувати уважність, необхідно позбавитися всього, що відволікає Вашу увагу. Ви не повинні під час навчання поринати в мрії, шукати будь-які причини для перерви («піду подивлюся, хто до нас прийшов», «що це за шум не вулиці» та ін.). Сідаючи за роботу, заздалегідь уникайте всіх інших справ, щоб потім вони Вам не заважали (магазин, телефонні переговори, ін.).
Зосередженої уваги можна досягти лише працюючи «одним духом». Перерви у роботі, повернення до неї знову поглинають чимало часу, бо щоразу потрібні нові зусилля для концентрації. Студенти, які часто переривають свою роботу, дуже неефективно. Їм слід було б знати, що часу на навчання вони витрачають набагато більше, ніж ті, котрі систематично у певний час сідають за роботу та протягом запланованого часу працюють не відриваючись. Як наслідок – вільного часу таких людей набагато більше. Зосередженню сприяє тиша, температура близько +20 С, гарне освітлення.