
Перше читання
Вивчаючи будь-що, наприклад, англійську мову, намагайтеся завжди працювати з олівцем у руці. Ви позначаєте збоку на полях місця, на які треба звернути увагу, і таким чином маєте поділ тексту за ступенем важливості. Мистецтво навчання полягає насамперед у тому, щоб із багатої інформації, яку містять численні речення та абзаци, вибрати саме ті, що необхідно запам’ятати. Не кожна пропозиція часто-густо і не кожен абзац містять факти, які нам треба пам’ятати. Ефективність навчання залежить від уміння аналізувати прочитаний текст, оцінювати важливість окремих фактів та засвоїти насамперед те, що становить ядро нового матеріалу. Працюючи без олівця, Ви щоразу при новому поверненні змушені будете переглядати кожен абзац, вишукуючи важливі місця, що потребують запам’ятовування. Якщо ж у першому читанні Ви їх легенько позначили олівцем, полегшіть собі роботу при повторенні.
Перше читання може бути не таким детальним, як друге. Ви можете читати швидко, але так, щоб добре розуміти прочитане. Зустрічаючи незрозумілий абзац, позначте його збоку та йдіть далі. Це особливо стосується тих, хто звик зупинятися на деталях та розгризати міцний горішок. Вони витрачають при цьому багато часу та відстають із виконанням своєї робочої програми.
Перше читання запланованого матеріалу відповідає принципу: краще вивчати ціле, ніж окремі частини одна за одною. Завдяки цьому вже в першому читанні перед нами виникає загальна картина, яка при наступному читанні збагачується новими деталями. Коли вивчати абзац за абзацом, загальної картини не буде, крім того, необхідно буде створювати «містки» для переходу від абзацу до абзацу, що є зайвим навантаженням на згадку. Тут доцільно діяти, як при будівництві будинку із залізобетонних або сталевих конструкцій: спочатку поставити каркас, а потім заповнювати його будівельним матеріалом, тобто окремими, більш детальними фактами.
Метою першого читання має бути передусім знайомство з матеріалом. Отже, поки що йдеться про пасивне знання, яке при подальшому читанні має перетворитися на активне. Олівцем відокремлюємо важливі факти від менш важливих, позначаємо місця чи окремі слова, які розуміємо.
1 частина