На Головну

Як раціонально вивчати англійську. Пізнаємо функцію пам’яті. Частина 2

Пізнаємо функцію пам'яті

­Щоб довше зберігати відомості в пам’яті, їх потрібно часто використовувати або говорити про них. Звичайно, найефективніший спосіб – перенесення знань у практичну сферу діяльності.

З огляду на все це Ви досягнете того, що добре запам’ятаєте вивчене і почнете застосовувати його на практиці. У майбутньому Ви вже не допускатимете помилок, властивих більшості людей, – вважати, що прочитане чи вивчене сьогодні буде в пам’яті і через місяць, рік чи через п’ять років.

Те, що не забулося майже відразу, далі забувається повільніше. Відповідно до цих психологічних особливостей і слід планувати повторення.

Наведемо приклад. Студент, який факультативно вивчає іноземну мову, зазвичай знає її дуже слабо. Чому? До необов’язкового предмета будинку він не готується, але основна причина в тому, що лекції (раз на тиждень) настільки віддалені одна від одної, що до наступної він забуває про все, що прослухав на попередній.

На мій погляд, найбільше запам’ятовується повторення, до якого ми повертаємося в інтервалах геометричної прогресії, тобто перше повторення робимо на другий день, друге – через два дні, третє – через чотири, четверте – через вісім і т.д., (щоразу помножуючи на два і відкладаючи цей період від дня останнього повторення).

Вивчений матеріал ми обов’язково забудемо, якщо не повторювати його або використовувати на практиці. Наскільки необхідне повторення (і його раціональна організація) важливого для нас матеріалу, настільки недоцільно запам’ятовувати те, що нам не потрібно. Якщо можливий вибір між повторенням матеріалу та його застосуванням на практиці, слід віддавати перевагу останньому.

Зрозуміло, такий підхід є доцільним до всього, що Ви хотіли б вивчити в рамках своєї самоосвіти.

Все сказане про пам’ять стосується цієї статті. Уявляю три типи читачів. Одні прочитають і вважатимуть цікавими деякі поради у ній. Інші намагатимуться їх запам’ятати. І нарешті, треті, обравши певні рекомендації, почнуть застосовувати їх у практичному житті.

Хто із цих трьох отримає від статті найбільшу користь? Перші, які лише прочитали статтю, за рік-два забудуть більшість із її рекомендацій. Другі, які б хотіли статтю вивчити і запам’ятати сказане в ній, були б нерозумними: навіщо пам’ятати те, що не буде використано? І лише треті, які одразу перейдуть до практичного застосування порад, отримають від статті справжню користь.

Частина 1