Старший моторист (машиніст)
Старший моторист (машиніст) підпорядковується другому механіку.Старший моторист (машиніст) зобов’язаний:
- обслуговувати основні та допоміжні механізми та технічні засоби, що забезпечують їх роботу;
- механічну частину палубних і промислових механізмів, кермового пристрою;
- суднові системи та обслуговуючі їх механізми та пристрої;
- керувати всіма механізмами енергетичної установки та системи;
- брати участь в обслуговуванні та ремонті всіх технічних засобів;
- виконувати слюсарно-монтажні роботи;
- керувати роботою мотористів (машиністів);
- нести вахту за розкладом.
На судах із багаторуховою головною установкою старший моторист несе вахту під керівництвом вахтового механіка.На суднах, де немає четвертого механіка, він допускається до самостійної вахти у машинному відділенні чи ЦПУ під контроль та відповідальність старшого механіка.
Моторист (машиніст) 1-го класу
Моторист (машиніст) 1-го класу підпорядковується другому механіку.
Він повинен обслуговувати основні, допоміжні механізми та технічні засоби, що їх обслуговують, та вміти керувати ними; знати розташування трубопроводів та клапанів суднових систем та вміти керувати ними; брати участь в обслуговуванні та ремонті всіх технічних засобів; нести вахту за розкладом.
Моторист (машиніст) 2-го класу
Моторист (машиніст) 2-го класу підпорядковується другому механіку.
Він повинен знати пристрій основних та допоміжних механізмів, призначення та розташування трубопроводів та клапанів; обслуговувати основні, допоміжні механізми, допоміжні котли та технічні засоби, що забезпечують їхню роботу; брати участь в обслуговуванні та ремонті всіх технічних засобів; нести вахту за розкладом.
Моторист (машиніст)
Моторист (машиніст) підпорядковується другому механіку.
Він повинен знати пристрій та обслуговування допоміжних механізмів, призначення та розташування трубопроводів та клапанів; брати участь в обслуговуванні та ремонті всіх технічних засобів; нести вахту за розкладом.