
Майже те саме відбувалося раніше й у нас , оскільки ми не мали можливості вільно подорожувати по всьому світу і , по суті , не потребували використання іноземних мов .
Для чого вони нам були потрібні ? Щоб безперешкодно слухати західні радіостанції ? На той час , напевно , таких шанувальників у нас і було тринадцять на 1000 ( як було згадано на початку цієї статті ). Мандруючи Радянським Союзом , ми всюди могли говорити рідною мовою , т.е. е . по – російською . З нами також усі спілкувалися цією мовою , тому що жителі союзних республік , володіючи своєю рідною мовою , мали добре знати ще й російську . Так само , наприклад , як жителям Європи слід знати англійську .
Європейці знають іноземну не через те , що їх добре навчали в школі , а тому , що Європа не має кордонів , і людям необхідні якісь спільні мови .
Дуже багато : зустрічі , екскурсії , відрядження , закордонні поїздки , листування , література , фільми , телепередачі , спілкування по Інтернету та ін . – Стимулює , а також допомагає їм вивчати мови , в першу чергу , англійську . І , звичайно , ще мова сусідньої країни . Норвежцю , скажімо , не обійтися без шведської . Ну а як жителям Швейцарії не знати французької , німецької , італійської , адже ці чужі мови буквально змішані в їхній країні ? Тому на Заході намагаються підтримувати культуру багатомовності . Там нікого не здивує , і не приверне пильної уваги людина , яка вільно володіє 3 – 4 іноземними мовами .
Така сама мотивація – знання мови з метою навчання чи працевлаштування за кордоном – спонукає і нас останніми роками освоювати нові мови .
Дедалі більше росіян починають вивчати чужу мову за власним бажанням , а чи не з примусу . Останніми роками , наприклад , з’являється навіть якесь повальне захоплення в нашій столиці – вивчати іноземні мови . Це є дуже важливим та знаменним . Ті , хто прагне опановувати знання , можуть досягти значно більших успіхів , ніж за час навчання в школі , крім того – набагато швидше , оскільки навчаються вони за зовсім іншими методиками .
Разом з тим , неправильно було б думати , що , зупинивши свій вибір на західних технологіях , озброївшись відео – і аудіотехнікою , перенавчивши викладачів , одразу зможуть заговорити чужими мовами . Популярні європейські методики мають свої недоліки . Чи не кожен європейський учень , як і будь – яка інша людина , яка навчається за цими методиками , практично відразу починає легко говорити новою мовою , хоча прочитати якусь книжку чи публікації в газеті , здебільшого , не здатна ( не може ? ) . Це не через – за малого словникового запасу , що він володіє , а тому , що не знає граматики .
Базою для оволодіння іноземною мовою , а також її вдосконалення мають бути : а ) розуміння структури та логіки мови – з одного боку ; б ) вміння говорити цією мовою – з іншого боку . Школяреві необхідно надати дані основи , а надалі він зможе розвивати нову мову вже самостійно .