
Спробуємо підвищити у власних очах значення англійської мови і постараємося відчувати максимум задоволення від вдосконалення нової мови.
1. Зникає інтерес до навчання .
Згадайте, як іноді в товаристві друзів, ніби між іншим та ще й з певним відтінком байдужості Ви могли сказати, що зараз вивчаєте англійську і через це наступного дня зустрітися не зможете. І друзі, дивлячись на Вас, відчувають різні почуття: і повага, і заздрість, і замилування. Однак, не зустрічаючись з приятелями якийсь час, Ви скоро зможете помітити, що Ваше улюблене заняття ні в кого підвищеної зацікавленості не викликає.
Згодом і щодо поповнення Вашого словникового запасу також з’являється деяке розчарування: адже на початковому етапі навчання запас слів розширився у кілька разів, а після засвоєння приблизно 100 англійських слів збільшення стає незначним.
І тут – то час, який відводився на заняття англійською, поступово починає скорочуватися . нісенітниця .
Що ж потрібно зробити в такому випадку? Вихід із подібної ситуації, звичайно ж, існує, до того ж – їх чимало, у т.ч.
а) ознайомитись з нашими мотиваційними статтями;
б) необхідно проводити запис своїх досягнень у оволодінні новою мовою, відображаючи їх у якійсь, скажімо, «Відомості моїх успіхів»; і доцільним тут може бути нагородження себе за найбільш значні результати (так би мовити, отримати бонус);
в) спробувати об’єднатися з тими, хто також освоює цю іноземну мову, постаратися регулярно проводити обмін досвідом, а можливо, варто вступити до спільноти ;
г) встановити на своєму комп’ютері програму Skype; знайти друга, наприклад, з Британії або просто познайомитися з носіями мови з якоїсь англомовної країни, підтримуючи з ними приятельські/партнерські взаємини, удосконалюючи при цьому свою англійську і періодично демонструючи свої досягнення в оволодінні новою мовою;
д) спробувати знайти хоча б одного з тих, хто вивчає англійську мову, але знає її гірше за Вас, і виявити старання, щоб не схибити , допомагаючи йому в навчанні;
ж) намагатися вишукати з усього розмаїття існуючих нині методів оволодіння англійською якийсь альтернативний метод, можливо, якийсь свій, наприклад: сьогодні треба вивчити вимову звуку [θ] , а наступного дня – десяток неправильних дієслів.
2. “Я і так все знаю!” (Синдром багатознайки).
Так може бути, якщо людина занадто впевнена в собі, або якщо рівень знань англійської оточуючих його щось на зразок «три коктейлі енд тістечка» . Усунути подібну самовпевненість досить нескладно: варто лише при працевлаштуванні на хорошу посаду в анкеті про володіння іноземними мовами написати – «англійською досконало», а через два дні виконати доручення начальника – зателефонувати британським партнерам з питання доставки товару…
Щоб отримати ще більше незабутніх вражень, можна також попросити колегу зробити фото Вашого виразу обличчя (точніше, гримаси ) при розмові по телефону із закордонними партнерами. Ви чутимете в трубці телефону якесь незв’язне жваве бурмотіння зовсім незрозумілою іноземною мовою! Природно, адже там знаходяться дискодиктори , що записують тексти або завдання з англійської мови повільно і з гарною вимовою.
3. “Все дуже складно, і мені цього ніколи не засвоїти!”
Згадайте, як у першому класі батьки вмовляли порахувати від десяти одного, тобто. рахунок у зворотній послідовності. Багатьма з нас, напевно, це сприймалося як знущання, чи не так? Але пізніше, коли доводилося вже розбиратися з «хитромудрою» тригонометрією – навіть рівняння з пропорціями представлялися дуже дрібним завданням. Проте всі тоді змогли і вивчити, і скласти іспити. І все тому, що було стимулом; в іншому випадку Ви не отримали б атестат про закінчення школи.
Так само це стосується і англійської. Поки що Ви вивчаєте алфавіт і складаєте зовсім нескладні пропозиції на кшталт « It is a cat ? », все довкола переливається квітами веселки. Це чудово – я вивчаю англійську, мені все вдається! А потім слідує Past Perfect Continuous – і тут вже нікуди не подітися від глибокої туги … По суті, якщо врахувати Ваші раніше досягнуті позитивні результати у вивченні мови, все, що залишилося, будете засвоювати швидше. Надалі, з набуттям деяких навичок, Ви зможете все більше матеріалу проходити за один урок.
4. Нестача часу навчання.
Якщо Вам необхідно запам’ятати, наприклад, назви деяких частин тіла людини, то завчити це можна за допомогою карток. На дозвіллі прикріпіть листочки з написами потрібних слів на свого приятеля (кожне слово відповідає певній частині тіла) і можете вивчати, розважаючись . Може запам’ятатися досить швидко та на довгий час. На заучування правил читання або щоб розібратися, скажімо, як перевести пряму мову в непряму – часу, звичайно, потрібно більше. Однак, якщо подумати – це лише помилка. По суті, що виявляється більш значущим: запам’ятати десять неправильних дієслів протягом півгодини чи за цей час вивчити п’ять правил читання? При запам’ятовуванні дієслів – Ви трохи поповнили свій словниковий запас, а засвоївши правила читання – змогли пройти великий розділ у фонетиці.