
Освоєння чужої мови є дуже непростою справою , що має низку індивідуальних особливостей. Тоді як деякі з тих, хто навчається іноземної мови, намагаються запам’ятати хоч би своє ім’я по-англійськи , інші вже можуть вільно читати твори Шекспіра в оригіналі і легко спілкуватися з носіями мови. На запитання на кшталт: «Як їм це вдається?», «У чому причина такого результативного процесу навчання?», «Чи є якісь «хитрощі» оволодіння іноземною мовою?» – буде викладено трохи згодом.
Процес вивчення зсередини
Якщо деякі заявляють про свою нездатність освоїти хоча б одну з іноземних мов, на це їм можна заперечити: практично кожна людина здатна навчитися нової мови. Така здатність має мозок людини з самого її народження, завдяки чому ми можемо неусвідомлено і елементарно осягати рідну мову. До того ж, діти, які опинилися у відповідному мовному середовищі, без жодних зусиль здатні опанувати також і іноземну мову.
А пізніше, коли ми навчаючись у школі, вивчаємо правила граматики та пунктуації, намагаємося вдосконалювати свій запас знань – основою лінгвістичних навичок є саме той базис, що був закладений з ранніх років. Варто звернути увагу на те, що це протікає без будь-яких хитромудрих методологій, навчальних посібників, лінгафонних класів.
Так чому ж дорослі, як правило, не можуть з такою легкістю опанувати другий, третій, четвертий і т.д. мовами? Можливо, наявність цієї лінгвістичної здібності властиво лише в ранньому дитинстві , а за дорослішання воно пропадає?
Певною мірою, це майже так і відбувається: з віком пластичність людського мозку (його здатність створення нових нейронів та синапсів) знижується. Крім фізіологічних ускладнень , є ще й наступне: процес оволодіння новою мовою в зрілості кардинально відрізняється з освоєнням іноземної в дитячому віці. Як правило, діти незмінно виявляються зануреними в навчальне середовище і постійно набувають нових знань. Дорослі ж, як правило, для свого навчання іноземному відводять певний відрізок часу, а решту часу – використовують рідну мову.
Звичайно, величезну роль у вивченні мови має також мотивація: адже дитині без іноземної, можна сказати, просто неможливо прожити, а дорослому все ж таки вдається цілком благополучно обходитися і без знання чужої мови.
Спробуємо зробити з усього перерахованого практичні висновки.
Як слід вивчати мову
З метою швидкого та якісного освоєння іноземної мови Вам необхідно у процесі навчання постаратися дотримуватись деяких нескладних порад, спрямованих на мінімізацію дії вікових змін мозку. У свою чергу, це може допомогти Вам пройти процес навчання нової мови з такою ж легкістю, як освоює іноземна дітвора .
1. Повторення та перевірка знань
Техніка інтервальних повторень може сприяти кращому запам’ятовування нових слів, а також понять. Суть її в наступному: Вам необхідно повторювати освоєний матеріал через встановлені інтервали часу, і чим далі – тим більше стають інтервали . Наприклад, при запам’ятовуванні нових слів Ви повинні повторити ці слова протягом уроку. Потім провести їх повторення на інший день, а потім знову разок через 3-4 дні. І, насамкінець, слід зафіксувати пройдений матеріал повторенням через тиждень.
Нижче наведено графік інтервальних повторень із зразковим зображенням цього процесу:

Найбільш вдалий додаток, що використовує даний підхід, – це Дуолінго . Дана програма пристосована до відстеження вивчених Вами слів, і в стані нагадувати про те, що їх слід повторити через певний період часу .