
Вивчати теми блоками не завжди результативно
Проведені Робертом Бьорком дослідження показали: щоб краще запам’ятати, дуже важливим є правильний розподіл тем, що вивчаються в часі. Дослідження з даної проблематики, які були зроблені в 2008 р., дуже переконливо це продемонстрували . Запрошені для цього експерименту добровольці (120 чол.) мали запам’ятати кілька художніх стилів 12 різних художників. Демонстрування творів живопису проводилося з 6 картин кожного художника.
Картини 6 художників були показані поспіль, одна за одною:
1111112222223333 3344444455555566 6666
Показ картин інших 6 художників був представлений в хаотичному порядку, непослідовно :
5213463254615231 624531461534…
На перший погляд може здатися, що демонстрування картин одного художника, які згруповані по порядку, дозволить виявити якусь закономірність і краще засвоїти стиль цього майстра пензля.
Однак, коли цим добровольцям пізніше потрібно було дізнатися кожного з цих живописців з його останніх робіт, сталося протилежне: художників, чиї картини були показані послідовно, одна за одною (т.зв., блоки), вони змогли запам’ятати набагато гірше.

З погляду самих учасників, показ 6 картин поспіль якогось одного з представлених художників мав гарантувати найкраще запам’ятовування його стилю. І дуже примітний той факт, що вони не змінили свою думку, навіть побачивши результати цього експерименту.